Sikorsky s-70 (uh-60 black hawk)

Сюжет[править]

Завязкаправить

Из-за гражданской войны в Сомали в 1993 г. СБ ООН инициирует миротворческую военную операцию. Захвативший власть в стране Мухаммед Айдид в ответ на ввод войск объявляет иноземцам войну. США отправляет на выручку солдатам ООН свою армию в лице батальона рейнджеров, оперативников «Дельты» и элитных лётчиков. Чтобы укрепить власть и подчинить население, Айдид захватывает гуманитарную помощь Красного Креста, в то время как американцы не имеют права вмешиваться напрямую. Зато они захватывают Османа Али Атто, сподвижника Айдида, поставляющего ему оружие. После успешного захвата планируется операция по захвату остального ближайшего окружения Айдида, которой и посвящён фильм.

Основной сюжетправить

План операции заключается в прорыве сил «Дельты» по городским улицам, в то время как рейнджеры и вертолётчики будут прикрывать их. Перед началом операции солдаты настроены на победу и возвращение на базу уже к вечеру. Неудачи начинаются уже при высадке, когда один из рейнджеров срывается с вертолёта из-за обстрела гранатомётчиками. Его приходится отправить на базу в составе небольшого конвоя. Затем милиции Айдида удаётся сбить один из вертолётов, из-за чего операция по захвату врагов превращается в операцию по спасению своих. Часть войск прикрытия отправляется к сбитому вертолёту. В завязавшейся суматохе падает ещё один вертолёт, из-за чего командованию приходится просить помощи у миротворцев ООН и армии Пакистана. А американцы тем временем разделяются на небольшие группы по всему городу, и теперь им остаётся только бороться за выживание…

3 и 4 октября 1993 года

Основная статья: Сражение в Могадишо (1993)

Действие фильма происходит 3 и 4 октября 1993 года в Сомали, где идёт гражданская война и массово гибнут люди. Обвинения в геноциде собственного народа падают на сомалийских полевых командиров, которые препятствуют доставке гуманитарной помощи США мирным жителям.

Миротворческий контингент ООН оказывается не в состоянии справиться с ситуацией. Поэтому командование американского контингента в Сомали разрабатывает план молниеносной операции, в ходе которой около 200 военнослужащих США в составе Task Force «Ranger» (Оперативно-тактическая группа «Рейнджер») (75-й полк рейнджеров — рота 3-го батальона, 160-й авиаполк специальных операций, «Дельта»), базирующиеся на окраине Могадишо, должны отправиться в район города, контролируемый силами Мохаммеда Фараха Айдида. Цель мероприятия — захватить ключевых сторонников Айдида, собравшихся на совещание в городе, и доставить их на базу. Удачно начатая операция оборачивается боем продолжительностью почти в сутки и двумя сбитыми вертолётами. Почти непрерывное сражение уносит жизни 19 американцев и более тысячи сомалийцев.

С этим читают

История эксплуатации

HH-60 собирается дозаправиться от ВВС США HC-130P

Шри-ланкийские спасатели выгружают овощи из HH-60G во время операции «Объединенная помощь »

По состоянию на 2015 год HH-60G Pave Hawk ВВС США эксплуатируется Командованием воздушного боя (ACC), ВВС США в Европе (USAFE), Тихоокеанскими военно-воздушными силами (PACAF), Командованием воздушного образования и обучения (AETC), Командование резерва ВВС (РСВС) и Национальная гвардия ВВС (АНГ). Ряд HH-60G также эксплуатируется Командованием материалов ВВС (AFMC) для целей летных испытаний.

Во время операции «Буря в пустыне» компания Pave Hawks обеспечивала боевое поисково-спасательное прикрытие для ВВС коалиции в западном Ираке, Саудовской Аравии, прибрежном Кувейте и Персидском заливе . Они также обеспечивали прикрытие аварийной эвакуации для команд ВМС США по морю, воздуху и суше ( SEAL ), проникшим на побережье Кувейта до вторжения.

Все MH-60G были впоследствии изъяты Командованием специальных операций ВВС (AFSOC) в 1991 году. В то время большинство MH-60G были переименованы в HH-60G и переданы в воздушное боевое командование (ACC) и полученное ACC командование резерва ВВС. и авиационные подразделения Национальной гвардии.

Во время операции Allied Force «Пэйв Хок» обеспечивал непрерывное боевое поисково-спасательное прикрытие для военно- воздушных сил НАТО и успешно спасал двух пилотов ВВС США, которые были изолированы в тылу врага.

В марте 2000 года три Pave Hawk были отправлены на базу ВВС Хоэдспрут в Южной Африке для поддержки международных операций по ликвидации последствий наводнения в Мозамбике. HH-60G совершили 240 вылетов за 17 дней и доставили более 160 тонн гуманитарной помощи.

Военно-воздушные силы Pave Hawks из Тихоокеанского театра военных действий также приняли участие в масштабной гуманитарной операции по оказанию помощи в начале 2005 года в Шри-Ланке, чтобы помочь жертвам цунами. Осенью 2005 года Пэйв Хоукс из различных командований ВВС участвовал в операциях по спасению выживших после урагана Катрина, спасая тысячи людей, оказавшихся в затруднительном положении.

Pave Hawks регулярно действовали во время операции «Свобода Ирака» , операции «Новый рассвет» и продолжают действовать в рамках операции «Несокрушимая свобода» , поддерживая наземные боевые операции армии и корпуса морской пехоты, а также резервные поисково-спасательные операции для самолетов США и коалиции с неподвижным крылом, поддерживающих эти наземные операции. операции.

15 марта 2018 года CSAR HH-60G потерпел крушение недалеко от иракского города Аль-Каим, в результате чего погибли все находившиеся на борту семь человек. Авиация расследует крушение.

Goodrich AN/AVR-2B(V) Laser Warning System (LWS)

The AN/AVR-2A is a passive laser warning system which receives, processes and displays threat information resulting from aircraft illumination by laser designators, range finders and beam riding missiles. The threat information is displayed on the AN/APR-39A(V)1 Radar Detecting Set indicator in the cockpit. The AN/AVR-2A LDS is derived from the basic AN/AVR-2 LDS through the incorporation of several engineering change proposals (ECPs). These ECPs include: incorporation of the Multiple Integrated Laser Engagement System-Air-to-Ground Engagement System interface; incorporation of a removable user data module to the comparator interface to permit a means to apply software changes and system declassification; and increased Band III sensitivity for improved threat detection performance. The AN/AVR-2A LDS consists of one interface unit comparator and four identical sensor units. The total system weight is 21 pounds.

AN/AVR-2B

The AN/AVS-2B(V) was derived from the system developed for the Sikorsky RAH-66 Comanche. Goodrich claimes it is 40% smaller, 45% lighter (i.e. approx. 2,5 pounds (1,5 kg) per sensor) and uses 45% less power than the previous AN/AVR-2A(V) version . The system provides increased functionality for threat detection and data interface and has demonstrated a 500% improvement in reliability. The model was introduced into service in 2004. Source scramble.nl

The aircraft also features Goodrich’s integrated vehicle health management system for monitoring engines, transmission and rotors of the helicopter. A cockpit voice flight data recorder and a crash-survivable memory unit are also fitted.

The UH-60M Black Hawk is powered by two General Electric T700-GE-701D engines with cowling. Each engine generates a maximum take-off power of 2,974kW and one engine inoperative (OEI) power of 1,447kW. The propulsion system also consists of auxiliary power unit, gearbox, four wide-chord composite blades, and single point for close circuit and pressure refuelling.

Galleries

A section for visual and audible media featuring the BlackHawk.

Visual Gallery

HD

The BlackHawk after the Atmosphere Update.

The front of the Black Hawk.

The right side of the Black Hawk.

The rear of the Black Hawk.

The left side of the Black Hawk.

The top of the BlackHawk.

A general view of the Black Hawk.

The BlackHawk’s spawnpoint on top of the 1M Dealership.

The BlackHawk at night.

The Black Hawk’s spotlight.

The Black Hawk’s spotlight on.

The light emitted from the Black Hawk’s spotlight.

An angled view of the Missiles.

A close-up of the Missiles.

Pre-HD

The BlackHawk prior to all of the lighting updates.

The front of the BlackHawk.

The back of the BlackHawk.

The left side of the BlackHawk.

The right side of the BlackHawk.

The top of the BlackHawk.

The first teaser image of the BlackHawk.

Asimo3089 on the BlackHawk’s rope.

The teaser image of the BlackHawk with missiles.

Thumbnails

The thumbnails for the BlackHawk.

The BlackHawk seen in the 1 Year Anniversary Update thumbnail.

The BlackHawk seen in the Surprise/Bonus Update thumbnail.

The BlackHawk seen in the Cargo Ship Update thumbnail.

GUI

The GUI of the BlackHawk.

The current GUI of the BlackHawk (with Helicopter Spotlights).

The GUI of the BlackHawk after the Nukes Update.

The GUI of the BlackHawk (before the Nukes Update).

The original GUI of the BlackHawk.

The GUI when you attempt to buy the BlackHawk.

Merchandise

The Merchandise.

The BlackHawk featured in the Museum Heist Feature Play set (with a slightly more compact design).

Normal Weapons

The hovering and flying sound.

Firing a missile.

Performance

The Blackhawk received a positive reception from players because of terms of not just performance but abilities as well. Though the Blackhawk is still slower than supercars in terms of top speed, it can travel across the map faster due to its flying ability. The launch speed and acceleration are both excellent. Other features also make the Blackhawk an excellent vehicle as well.

The abilities of the Blackhawk are also quite excellent. It’s equipped with defense including missiles and bombs, it can fit 9 players and good for train robberies. Overall, this is a great vehicle for grinding and for protection.

Unlike the Helicopter and the Little Bird, the Black Hawk has a noticeably faster speed than the Helicopter and Little Bird, which the BlackHawk can defeat these two. Also it not only has bombs but it includes missiles. The B key will drop the bombs and the F key will launch the missiles. 

However, a new air vehicle known as the Blade took all the records from the BlackHawk for being the fastest air vehicle and having the fastest reverse and now most likely recommended for grinding instead of the BlackHawk. It still is a pretty unique air vehicle with missiles and also known for seating the most amount of people only beaten by the Sloop. 

Stats
Top speed
Great

Third fastest flying vehicle. It is fairly fast but can easily fall behind supercars. However, This isn’t a great concern due to its ability to fly. As a result, it can compete with higher tier vehicles.

Reverse speed
Phenomenal

The reverse speed is as fast as regular top speed. It’s as fast as the Veyron including top speed and acceleration. The acceleration and launch speed are very similar. Other aspects of reverse speed are almost identical.

Launch
Excellent

Quite fast launch speed that allows reaching top speed within a short amount of time. It’s comparable to the Cybertruck and some other mid-tier vehicles while comparable to some higher performance vehicles.

Acceleration
Excellent

Launch it decently good, while maintaining a constant acceleration. It takes a couple of seconds for the Blackhawk to reach top speed. Again, it’s comparable to Cybertruck.

Maneuvering
Great

Easy to control at any speed when no obstacles in the way. However, due to its massive size, it has some trouble maneuvering through the city and other tight spaces including sharper turns.

Max Altitude
Excellent

The max altitude is very high. It’s comparable to the Helicopter but the Jet dominates the max altitude at 2,200 studs. It’s unknown what is the maximum studs can Blackhawk can reach.

Braking
Great

The braking is not the best nor the worst either. It takes around two to three seconds for the vehicle to make a complete stop. Comparable to many low, medium, and higher tier vehicles.

GE M134 Minigun

The MH-60 Black Hawks are armed with GE M134 Miniguns as doorguns. Pylon-mounted miniguns, mounted alongside 2.75″ rockets, are seen as the armament of the AH-6 Little Birds. The Black Hawk and Little Bird helicopters were provided for the film by the US Army’s 160th Special Operations Aviation Regiment, and the weapons mounted are the actual armaments. One of the pilots seen in the film (Keith Jones) was a veteran of the actual battle.

General Dynamics GAU-17/A, US Air Force model of the M134 Minigun — 7.62x51mm NATO. The US Army uses a similarly-configured minigun for their helicopters, but do not utilize the GAU designation.

An M134 Minigun on the MH-60 Black Hawk as it transports Rangers and Deltas.

An AH-6 «Little Bird» supplies close air support with its twin miniguns.

An MH-60 Black Hawk door gunner provides cover fire with a minigun. Note that the helicopter’s name seen on the fuselage is Armageddon.

Close-up of the minigun as it fires at RPG gunners.

Honeywell H-764G INS

Three Honeywell  EGIs ( Embedded GPS Inertial). The Honeywell H-764G INS is self-contained equipment that incorporates three GG 1320 ring laser gyros, three solid-state Sunstrand QA 2000 accelerometers plus their associated electronics, a dual MILitary STanDard (MIL-STD) – 1553B databus installation, a MIL-STD-1750A microprocessor, an embedded Raytheon Global Positioning System (GPS) module with six channels and a P(Y) code capability.

Outputs Blended INS/GPS, free inertial and GPS only

Supports CNS/ATM Mandates

– ADS-B Blended Position Source with

MSO-C145 certification, low latency design and transponder direct connect

– RNP/RNAV

– Autonomous LPV

– WAAS, EGNOS

Certifiability

– DO-178 B/C Level A

– DO-254 Level A

– MSO-C145

Supports open architectures with flexible interfaces and integration with FACE

  • Power – 35-60watts
  • MTBF >10,000 hours calculated, >25,000 hours demonstrated in certain applications

State of the art 1320 Ring Laser Gyro, 450,000 hours MTBF demonstrated with over 4 Billion accumulated flight hours

Alignment Modes:

– Gyrocompass

– In Flight Alignment

– Ship Alignment (SINS/AR-57 and In Motion)

– Stored Heading Alignment

Source PDF aerospace.honeywell.com

Image: army.mil

It also incorporates two UHF/VHF AM/FM radios, integrated stormscope lightning sensor, digital moving map, four-axis fully coupled autopilot, automatic direction finder, five digital integrated control stations (ICS), VHF omni ranging (VOR)/instrument landing system (ILS) receiver, and a blue force tracking system. A night vision imaging system is also installed to provide high resolution situational awareness.

Did You Know?

Trivia

Mohamed Farrah Aidid, the powerful Somali warlord who was the raid’s main target, died on 2 August 1996. Major General William Garrison retired from the army the next day. See more »

Goofs

When Eversmann’s team proceeds to the first crash site, the supervisor reports: «Hostiles advancing parallel west your position.» This would be misleading as the enemy is actually east of the team, according to the direction of the shadows as well as the fact that the scene takes place in the afternoon, well after 03:45 PM. It is questionable if the mission supervisor would use this kind of orientation, instead of rather saying something like «enemies at 9 o’ clock». See more »

Crazy Credits

After the film’s ending, the informative epilogue shows the list of 19 American soldiers who lost their lives during the war, followed by where are they text in two pages. See more »

Alternate Versions

A longer version of the scene where Sanderson inspects Grime’s foot was filmed, but cut. Sanderson finds a piece of shrapnel lodged in Grime’s foot, but he didn’t feel it cause it cauterized on impact. See more »

Критика

Сомалийцы указывали на то, что африканские актёры, выбранные на роли сомалийцев в фильме не похожи на представителей уникальных рас Африканского рога, язык на котором они разговаривают, не похож ни на один из афразийских языков, на котором разговаривают сомалийцы. Фильму с его грубой подачей сюжета и недостоверным видением сомалийской культуры не удалось передать характер, особенности и дух подлинной жизни в Сомали. На одном из кинопоказов в Сомали молодёжь отметила приветственными криками момент, где подстрелили американского солдата.

Представители малайзийских вооружённых сил (войска Малайзии участвовали в битве) также жаловались на неточности материала. Бригадный генерал в отставке Абдул Латиф Ахмад, командовавший малайзийским контингентом в Могадишо, пожаловался агентству Франс-пресс, что у малайзийских кинозрителей сложилось неправильное представление, что в действительности в сражении участвовали одни американцы, в то время как малайзийские войска «всего лишь водителей автобусов, на которых их вывезли». В фильме показано участие малайзийцев, подъехавших на поле боя на бронетранспортёрах.

Генерал Первез Мушараф (впоследствии после переворота ставший президентом Пакистана) также обвинил создателей фильма в том что они не показали роль, сыгранную пакистанскими солдатами. В своей автобиографии In the Line of Fire: A Memoir Мушараф отметил:

Beretta 92FS

The Beretta 92FS pistol (standing in for the Beretta M9) is seen a few times in the hands of Rangers and members of Lieutenant Colonel McKnight’s (Tom Sizemore) convoy. Mainly it is seen in the hands of Maddox (Michael Roof) in the Humvee. McKnight himself carries his 92FS around as a proper means to defend himself. Twombly (Tom Hardy) also carries a 92FS as a sidearm to his FN Minimi. He never uses it and it is mostly seen in his holster.

Beretta 92FS — 9x19mm

A Humvee driver, Maddox (Michael Roof), fires his Beretta 92FS.

Danny McKnight (Tom Sizemore) is seen armed with his 92FS when walking away from a Ranger who blown in half by an RPG.

The Ranger in the middle sprints with his Beretta 92FS during the famous «Mogadishu Mile» scene.

AN/AMS-2 integrated stormscope

Sikorsky Aircraft Company has given Charlotte-based Goodrich Corporation the nod for a long-term contract to provide an Electronic Standby Instrument System for the U.S. Army’s fleet of over 1,200 Black Hawk aircraft. The addition of this equipment is part of an upgrade of the fleet to the UH-60M helicopter and will also include Goodrich’s Emergency Power Supply and Stormscope lightning detection system.

Displaying lightning information at ranges out to 200 nmi, the Stormscope WX-500 is designed to interface directly with the Collins MultiFunction Display. Operating in a passive detection mode, the Stormscope locates thunderstorm activity by analyzing the radiated signals of electrical discharges from storm cells. Its ability to determine both azimuth and range is made possible through complex algorithms. These provide the reference information for the Stormscope to analyze the unique characteristics of the signals, their strength and their varying rates of recurrence. This information is then processed to determine the location and intensity of dangerous thunderstorm cells. Source aero-news.net

Лётно-технические характеристики

Приведённые характеристики соответствуют модификации UH-60L.
Источник данных: Jane’s .

Технические характеристики
  • Экипаж: 3 человека (2 пилота, борттехник)
  • Пассажировместимость: 11 солдат или 6 лежачих больных
  • Длина: 19,76 м
  • Длина фюзеляжа: 16,26 м (без штанги дозаправки)
  • Диаметр несущего винта: 16,36 м
  • Диаметр рулевого винта: 3,35 м
  • Высота: 5,13 м (с хвостовым винтом)
  • Площадь, ометаемая несущим винтом: 210,15 м²
  • База шасси: 8,83 м
  • Колея шасси: 2,705 м
  • Масса пустого: 5224 кг
  • Нормальная взлётная масса: 7907 кг
  • Максимальная взлётная масса: 11113 кг
  • Масса полезной нагрузки:

    на подвеске: 4082 кг

    1197 кг (внутренняя)

  • Объём топливных баков: 1361 л + 2 × 700 л дополнительных бака в кабине (+2 × 870 л и 2 × 1703 л ПТБ)
  • Силовая установка: 2 × турбовальных General Electric T700-GE-701C
  • Мощность двигателей: 2 × 1880 л. с. (2 × 1402 кВт)
Лётные характеристики
  • Максимально допустимая скорость: 361 км/ч
  • Максимальная скорость: 296 км/ч
  • Крейсерская скорость: 282 км/ч
  • Практическая дальность: 584 км
  • Перегоночная дальность: 2222 км (с ПТБ на подвесках ESSS)
  • Продолжительность патрулирования: 2 часа 6 минут
  • Практический потолок: 5835 м
  • Статический потолок: 2330 м
  • Вертикальная скороподъёмность: 7,87 м/с
  • Нагрузка на диск: 36,7 кг/м² (при нормальной взлётной массе)
  • Тяговооружённость: 328,9 Вт/кг (на трансмиссию при нормальной взлётной массе)
Вооружение
  • Стрелково-пушечное: в кабине:
    • 2 × 7,62 мм шестиствольных пулемёта M134 или
    • 2 × 12,7 мм пулемёта GAU-19
  • Точки подвески: 4 (по 2 с каждой стороны на ESSS)
  • Боевая нагрузка: до 4536 кг
  • Управляемые ракеты:  
    • «воздух-поверхность»: до 16 × AGM-114 Hellfire
    • «воздух-воздух»: FIM-92
  • Неуправляемые ракеты: 70 мм Hydra 70
  • Подвесные топливные баки:

    • 2 × 870 л на внешних подвесках
    • 2 × 1703 л на внутренних подвесках

Груз или пассажир?

Ми-8

Итак: три члена экипажа и аж 27 десантников или 12 носилок с сопровождающими. Причём каждый из десантников с парашютом, а некоторые ещё и с раздутым самомнением. Ничего, все влезают.

Можно установить даже пассажирские кресла, но тогда билетов продадут меньше. В любом случае, когда четыре вертолёта привозят в тыл противнику более сотни десантников — это очень серьёзно. К слову, в   Войне судного дня» Ми-8 удавалось несколько разудивить» противников внезапно обнаружившимся десантом.

Ми-8МТ(фото: Сергей Луценко)

С перевозкой груза тут тоже полный порядок. Четыре тысячи килограммов — хоть размещай внутри вертолёта, хоть на внешней подвеске. А хорошая управляемость и удобный обзор позволяют использовать Ми-8 для сложныххозяйственных операций» — монтажа тяжёлых конструкций на высоте.

UH-60Чёрный ястреб»

Американец таких чудес не показывает. Кабина у него поменьше: как ни утрамбовывай, будет только 11 солдат или шесть лежачих больных. Больше — только если Родина прикажет. Экипаж — те же три(иногда два) человека. Вместе с ними можно ещё впихнуть почти тонну груза.

На внешней подвеске вертолёт тянет четыре тонны, что немало для его веса.

UH-60(фото: Matt Hecht)

Отдельно стоит сказать об удобстве. Если из Ми-8 может спокойно выйти духовой оркестр, не прерывая исполнения, то высадка изЧёрного ястреба» без глушения винтов — дело для профессионалов; для этого специально тренируются. Профиль вертолёта ниже и шанс зацепить винты совсем не иллюзорный. Это серьёзно усложняет высадку и спасательные операции.

Итоги:Ми-8: 4,5 баллаUH-60: 4 балла

M60

Ranger Specialist Shawn Nelson (Ewen Bremner) can be seen carrying an M60 machine gun as his standard weapon. A vehicle-mounted M60 is also seen and fired from at least one of the Humvees in the extraction convoy. Some of the Somalis can be seen using this gun as well.

M60 GPMG — 7.62x51mm NATO

SPC Shawn Nelson (Ewen Bremner) with the M60 machine gun just before the insertion.

Nelson with his M60.

Nelson with his M60 machine gun, here clearly loaded with blanks.

Nelson fires his M60.

Nelson (Ewen Bremner) firing his M60.

A Somali fires an M60 at the Deltas.

A Somali fires an M60 machine gun at the Humvees. Note the stray dog running next to the Humvee. During production, the set was frequently disturbed by stray dogs running into the shots. Director Ridley Scott decided to keep them in the shots to improve the realism. Eight stray dogs were adopted by various members of production and taken back to the United States.

Nelson fires his M60 at the Somalis to provide suppressing fire for Eversmann.

Heckler & Koch G3A3

The local militia arm themselves with Heckler & Koch G3 rifles among many weapons. Both older variants and newer G3A3 variants are seen in the film. The older variants were previously ID’d as CETME Rifles, which is incorrect — The furniture, magazines, trigger housings and receivers are incorrect for CETMEs. The fixed rear sights, while generally associated with CETMEs, were also used on older-spec G3 rifles. The distinctive (and more commonly seen) H&K adjustable spindle/drum rear sight was only first introduced with the G3A3.

Early Heckler & Koch G3 rifle with wooden handguard and buttstock — 7.62x51mm NATO

Militia members pick up older-spec G3 rifles in the arms dealer’s shop.

Older Heckler & Koch G3 rifles hanging next to the arms dealer. Note the primers on the belt of ammunition. These are obviously fired dummy rounds.

Heckler & Koch G3A3 — 7.62x51mm NATO

A Somali militia member holding a G3A3 at the first Black Hawk crash site.

A Somali militia member takes cover from a Ranger’s .50 caliber barrage while holding a Heckler & Koch G3A3.

A militia member fires his G3A3.

S-70A / UH-60 Black Hawk helicopter orders

In July 2006, Saudi Arabia requested 24 UH-60L helicopters. In June 2007, Columbia ordered 15 UH-60L helicopters. In June 2007, Bahrain became the first international customer for the UH-60M, with an order for nine helicopters for the Royal Bahraini Air Force. In June 2007, Brazil requested the FMS of six UH-60L helicopters. In November 2007, the United Arab Emirates placed an order for ten S-70A helicopters.

In September 2008, Egypt requested the sale of four UH-60M helicopters and United Arab Emirates (UAE) requested 14 UH-60M helicopters. In January 2010, US Defense Security Cooperation Agency informed Congress about a possible FMS of 60 UH-60M helicopters to Taiwan.

In September 2010, the Swedish Defence Material Administration requested the sale of 15 UH-60M helicopters through the US Government’s Foreign Military Sales programme. The first aircraft was delivered to the US Army in September 2011 and another seven by December 2011. The final two helicopters will be delivered by end of September 2012.

Thailand requested a sale of three UH-60M Black Hawk helicopters in July 2011 and signed a Letter of Offer and Acceptance (LOA) for two UH-60Ms in July 2012. In December 2011, Sikorsky and Brunei Ministry of Defence signed a contract for 12 S-70i Black Hawk helicopters manufactured by Sikorsky’s Polish subsidiary PZL Mielec. The contract also includes an option for ten additional aircraft.

In June 2012, the Defense Security Cooperation Agency informed Congress about a possible FMS of 12 UH-60M helicopters to Qatar.

In July 2012, the US Army and Navy placed a $8.5bn contract with Sikorsky to receive 653 Black Hawk and Sea Hawk helicopters by December 2017. The five-year contract also includes an option to acquire 263 additional aircraft.

Sikorsky signed a Letter of Intent with Wojskowe Zaklady Lotnicze NR 1 in September 2012. The agreement is in response to the Polish Government’s decision to acquire 26 S-70i aircraft for the Polish Armed Forces. The government is expected to float a tender for this purpose towards the end of 2012, with final contract award in late 2013. Sikorsky plans to offer S-70i aircraft built in Poland under the contract.

The Global Military Aircraft Market 2011-2021

Появления в СМИ

Название этого устройства послужило поводом для названия книги Марка Боудена о боях в Могадишо 3 и 4 октября 1993 года « Падение черного ястреба» , французское название которой — La Chute du faucon noir .

Два MH-60 Black Hawks пропитать группу Дин Чавес в фильме Непосредственной опасности , адаптированном одноименного романа по Tom Clancy (в романе, MH-53J Pave Low III выполняет эту роль).

В фильме « Призрачный гонщик» Джонни Блейз пытается прыгнуть на 90 метров через 6 таких вертолетов.

Улучшенная скрытая версия появляется в фильме Zero Dark Thirty , рассказывающем историю команд SEAL , убивших Усаму бен Ладена .

Актуальность данного раздела ставится под сомнение. Внимательно изучите его содержимое. или обсудите это . (Декабрь 2018 г.) Причина выдвинутая  : непропорциональный раздел, слишком анекдотический. Необязательно удалять, но требуется большая очистка, сохраняя только те элементы, в которых тема статьи является центральным или важным элементом.

Появление двух Черных Ястребов в фильме «Сикарио, Дни Сольдадо» на 43 мин 53 секунды.

В сериале « Назначенный выживший » имя Черных ястребов используется главным героем, и они появляются на экране во время 14-й серии 1-го сезона.

В яростном фильме «Хоббс и Шоу» вертолет злодея, который они вешают на эвакуаторы, — это UH-60 Black Hawk.

Видео игра

  • Ace Combat: Assault Horizon
  • Акт войны: прямое действие
  • ARMA: Вооруженное нападение
  • ARMA II
  • ARMA III
  • Battlefield 2
  • Поле битвы: Плохая компания
  • Поле битвы: Плохая компания 2
  • Call of Duty 4: Modern Warfare
  • Call of Duty: Призраки
  • Call Of Duty Modern Warfare 2
  • Call Of Duty Modern Warfare 3
  • Delta Force: Падение Черного Ястреба
  • Операция Flashpoint: кризис холодной войны
  • Tom Clancy’s Ghost Recon Продвинутый Warfighter 2
  • Wargame: AirLand Battle
  • Wargame: European Escalation
  • Военный рок

Другой

  • Команда разработчиков Grand Theft Auto IV также использовала его для моделирования Аннигилятора .
  • Кроме того, он появляется в манге Zipang .
  • Наемники
  • Вертолет из Saint Row The Third и Saint Row IV , названный «Eagle», вдохновлен Черным Ястребом.
  • большая разница
  • Далеко 3
  • Spec Ops: Линия

Design[]

UH-60A Black Hawk parked on flight line

The UH-60 features four-blade main and tail rotors, and is powered by two General Electric T700 turboshaft engines. The main rotor is fully articulated and has elastomeric bearings in the rotor head. The tail rotor is canted and features a rigid crossbeam. The helicopter has a long, low profile shape to meet the Army’s requirement for transporting aboard a C-130 Hercules, with some disassembly.
It can carry 11 troops with equipment, lift 2,600 pounds (1,200 kg) of
cargo internally or 9,000 pounds (4,100 kg) of cargo (for UH-60L/M)
externally by sling.

The Black Hawk helicopter series can perform a wide array of
missions, including the tactical transport of troops, electronic
warfare, and aeromedical evacuation. A VIP
version known as the VH-60N is used to transport important government
officials (e.g., Congress, Executive departments) with the helicopter’s
call sign of «Marine One» when transporting the President of the United States. In air assault operations, it can move a squad of 11 combat troops or reposition a 105 mm M119 howitzer with 30 rounds ammunition, and a four-man crew in a single lift. The Black Hawk is equipped with advanced avionics and electronics for increased survivability and capability, such as the Global Positioning System.

A view of a UH-60L cockpit

The UH-60 can be equipped with stub wings at the top of fuselage to carry fuel tanks or various armaments. The initial stub wing system is called External Stores Support System (ESSS). It has two pylons on each wing to carry two 230 US gal (870 L) and two 450 US gal (1,700 L) tanks in total. The four fuel tanks and associated lines and valves form the external extended range fuel system (ERFS).
U.S. Army UH-60s have had their ESSS modified into the crashworthy
external fuel system (CEFS) configuration, replacing the older tanks
with up to four total 200 US gal (760 L) crashworthy tanks along with
self-sealing fuel lines. The ESSS can also carry 10,000 lb (4,500 kg) of armament such as rockets, missiles and gun pods.
The ESSS entered service in 1986. However, it was found that the four
fuel tanks obstruct the field of fire for the door guns; thus, the
external tank system (ETS), carrying two fuel tanks on the stub wings,
was developed.

The unit cost of the H-60 models varies due to differences in
specifications, equipment and quantities. For example, the unit cost of
the Army’s UH-60L Black Hawk is $5.9 million while the unit cost of the
Air Force HH-60G Pave Hawk is $10.2 million.

Missiles

Main article:

The Blackhawk has special missiles that cost $5,000 in-game cash for a pack of ten. The maximum damage of a missile it can deal to players is 50 HP. Any shots that hit the surrounding areas of the target will make the target take less damage than a direct hit.

The BlackHawk can wipe out a player if aim is very accurate, otherwise, it will take 3 missiles to fully wipe out a player. This makes it weaker compared to that of the Jet, whose surrounding damage can wipe out a player with 2 hits.

During the 2018 Winter Update, the missiles were very glitchy, as they would stick to the Blackhawk before damaging anybody on-board. Badimo was notified of this glitch and fixed it on January 28, 2019.

After the July 2021 update, the Black Hawk’s missile is nerfed.

UH-60 Black Hawk helicopter design

Black Hawk has low detectability and outstanding nap-of-the-earth flight capabilities. The aircraft is tolerant to small arms fire and most high-explosive, medium-calibre (23mm) projectiles. The flight controls are ballistically hardened and the helicopter is equipped with redundant electric and hydraulic systems.

“The S-70A Black Hawk cabin provides accommodation for 11 fully equipped troops or four litters.”

The helicopter has the ability to absorb high-impact velocities. The fuel system is crash-resistant and self-sealing. The crew seats and the landing gear are energy absorbing.